Roslagsbanan forever.

Ska hålla mig till Roslagsbanan i forsättningen när jag ska till jobbet,
om jag inte börjar 0630 förstås. I går fick jag den tokiga ideen att 
köra in till jobbet  efter bytet till sommardäck på Däckia i Kyrkbyn.
Mitt i rusningen runt åtta! Köerna vid Universitet och till Roslagstull
är olidliga. Väl framme trodde jag att jag kunde nalla parkekringsplats
i garaget. Hah, där stod någon redan som inte skulle stå där. Surt.
Körde in på chefens plats, han är ju ändå sjukskriven.
Vad tror ni, han skulle komma till jobbet just denna dagen. Ner i garaget,
ut med bilen,  inga platser fanns i närheten. Fick köra till Stallmästar-
gården och hittade plats där. Kunde bara betala för fyra timmar så jag
fick springa ner efter lunch och lägga på fyra nya timmar.

Som sagt, det är Roslagsbanan som gäller


Kommentarer
anne

Va bra då slipper du gymma i helgen...hopas kvällen blir trevlig..kram...

2009-04-30 @ 21:49:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0