Tisdagsdrama

Somnar i soffan efter jobbet, slut efter febern och frossan jag har haft.
Vaknar av att det är iskallt i huset, fan febern är på väg tillbaka tänker jag.
Reser mig upp, Marline sitter framför datorn i soffan som om ingenting
har händt. Men det har händt saker under tiden. Jag går upp och ut i hallen.
Ytterdörren är öppen, Kasper förstås. Shit, säger jag och tänker på hela
balletten som ska gås igenom, ringa polisen, anmäla försvunnen hund,
vänta på att någon tar hand om honom och ringer polisen. Polisen ringer
mig. Får en adress, förmodligen i Uthamra etc. etc. Been there, done
that så många gånger. Jag går ut på trappen, och då ligger fanskapet
på gräsmattan, skitig som fan. Har tydligen varit ute på en runda utan
att någon har stoppat honom. Tar in honom i huset och stänger dörren.

 I soffan, framför datorn sitter Marline, som om  ingenting har händt. 


Kommentarer
anne

skrattar ja du ser när ungdommarna sitter framför datorn så existerar inget annat....

2009-04-09 @ 19:46:42
URL: http://mormoranne.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0