Juli är här

Tredje dagen på min semester hemma. Detta är bara så bra.
Varför måste man alltid åka i väg på semestern? En hemmavecka
med Kasper nu när vädret bara är så underbart varmt är det bästa jag
har planerat hittills i år.
Sitta på terassen och skriva i bloggen, äta jordgubbar med Anne här ute
som vi gjorde nyss. En kort promenad med Kasper, han orkar inte mer i
värmen, och klippning av gräsmattorna. Det har jag åstadkommit de
senaste dagarna. Sedan träning och en grillkväll i Lövsättra.

Tänk att man ändå kan uppskatta så mycket vila och lugn. Jobbet? Har inte
skänkt det en tanke förrän nu.
Enda saken som får adrenalinet att rusa en aning är Marline och Erikslunds
fotbollsmatcher i Italy Cup. Nu har de två oavgjorda matcher och en förlust.
Vad det rycker i ledarådran, jag vill bestämma taktiken, jag vill placera
tjejerna på rätt position. Herregud ska det vara så svårt att vinna mot ett
mediokert lag från gnällbältet någonstans?  

Nej nu ska jag hellre fundera på att få i gång cykeln vi hämtade i Lindholmen.
Semesterveckan blir fullbordad, om jag får cykla en sväng.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0