Åldersgräns på Facebook?

Åldersdiskrimineringen eller åldersnojan i Sverige tar sig nya väger minsann. I dag när
jag kom till att nämna Facebook på lunchen fick jag en förvånad kommentar och frågan
"men är DU på Facebook?"
"Ja det är jag och varför skulle jag inte vara det" var min lika förvånade fråga.
Inget svar fick jag, tror att tjejen (runt 40 år) förstod det det blev lite kontroversiellt.

Vad är det frågan om? Jag skulle alltså vara för gammal för Facebook?  Min brorsa fyller 70 i augusti,
många av mina vänner på Facebook är över 50. Det märkliga är att jag har några av min dotters
kompisar på Facebook (de har lagt till mig som vän),  För att inte tala om min sons kompis, medlem
i bandet Skiller som var den första som hittade mig när jag gick in första gången. Många är i 20 års åldern.
Ingen av dessa har ifrågasatt min närvaro på Facebook.

Är det de runt 40 som undrar vad en käring, tant (you name it) mellan 50 och 60 ska in på Facebook och göra?
Är det för att de är nojig i vetskapen att de själva rätt så snabbt nalkas denna höga ålder och tydligen då måste
lämna forumet?
Vad har de tänkt göra när de har fyllt 50? Gräva ner sig, gömma sig?
Coola ner er och lev även efter fyllda 50. Det funkar det med och man får hänga med sin tid även då.


 


Kommentarer
Kim

2009-03-19 @ 18:40:51
URL: http://run
Kim

Ja lev livet du och skit i de andra, dom är bara avundsjuka för att de inte vågar :P

Du och mamma är ju rena rama ungdomarna haha...

2009-03-19 @ 18:42:34
URL: http://rundsombollen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0