Sisters

Fick äntligen tag på storasyster Sössa i kväll och hade ett trevligt samtal om lite allt möjligt.
Lillasyster Maya i Oslo pratar jag med då och då och mellansyster Torgunnn lite mer sällan.
Fyra systrar, olika på många sätt, håller inte sams alltid heller men i botten älskar vi varandra.

Vi kommer ju från det underbara Tana, långt uppe i Norra Norge och där är man känd för att   
tala "raett fra levra", som betyder "rätt från levern" på svenska. alltså rakt på sak. Så det blir
några kontroverser ibland.

Men ju äldre vi blir ju mer sammansvetsade verkar vi bli. Maya och jag planerar för boende i
Spanien så småningom. Skulle vara underbart, barrundor, spana in spanjorer (fast dem ser man kanske inte
för alla skandinaver) sol och stränder.

I somras var jag och Marline i Oslo och vi två samt Maya och Sössa hade en trevlig kväll då vi
satt på en uterestaurant och käkade. Marline konstaterade  efteråt att det här var inga två
vanliga mostrar inte.  Hon verkade trivas i deras sällskap.

So my sisters, I believe in us, forever!


Kommentarer
anne

Jaa jag längtar tills ni ska köpa ett ställe i Spanien. Ser mej ligga som en hopsamlad knubbsäl på stranden mmm känner redan värmen....GO FOR IT The balari sisters....

2009-03-06 @ 11:06:07
URL: http://mormoranne.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0