Spänning i tillvaron

Stressen börjar infinna si inför vår semester som börjar på lördag. Jobbet
kräver sitt och som vanligt blir det att shoppa det nödvändiga och packandet
satt på undantag. Kom faktisk iväg tidigt från jobbet och hann göra räkningarna
och sortera lite kläder.
Innan Marline skulle på fotbollsträningen och jag till min träning i V-tuna skulle
vi hälsa på Mimmis som har fått en korsbandsskada i samband med en fotbolls
match med Frejs 93or (egentligen 94or) i söndags. Så himla onödigt nu när hun
ska på träningsläger i Spanien.

Well, vi tog först vägen om ICA för att handla godis till Mimmi. När vi svänger ner mot
ICA kommer en kille springande mot stationen samtidigt som tåget kommer in.
Han hinner inte, säger jag. Jodå säger Marline som tydligen har jagat tåg tidigare.
Av bara farten missar jag infarten till ICA och kör in mot tågstationen, nyfiken som man
är. Först ser vi inte killen, men när tåget sätter fart sitter han där och pratar i mobilen.
Vi skrattar gott, snacka om spänning i tillvaron.

Mer spänning blir det när vi körer vidare till Lövsättra och oljelampan börjar blinka!
Tur för oss har jag en burk med olja i bilen så jag kör in på parkeringen till
badmintonhallen och häller på olja i mörkret. Sedan vidare till Anne med 4 flickor fast
det var bara tre flickor där, och en pojke + ett barnbarn + Mulle för en fika. Jättetrevlligt. 

Sedan till IP med Marline, vidare till träning, stannande och köpte två burkar olja
på Statoil. Tillbaka till IP, hann hälla på ytterligare en liter olja och sedan vänta i
oändlighet tills de behagade sluta trännigen 2211!

Sedan hem och ut med Kasper. Puh! Semester snart tack!




Kommentarer
anne

Åå va trevligt att ni titade in, fast ni va lite svår flörtade på at äta wåfflor...Mimmi ropade på mej senare på kvällen, mamma kom.... titta.. å sen visade hon mej en stor plast kasse med godis... ögonen tindrade precis som på dom små barnen på julafton sagorna..titta va jag fick av Bodil o Marre... kul at se lyckliga ögon efter allt tårande ögon..natti natti...

2009-03-26 @ 00:00:11
URL: http://mormoranne.blogg.se/
emma

Jadå, henne tar vi hand om, ordentligt ;) hahaha

2009-03-26 @ 14:29:38
URL: http://litenemma.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0