Det var bättre förr - på Arlanda

Upp tidigt i morse för att åka till Gardermoen och ha en information
till nya cabin crew. Tyckte jag hade god tid på mig men det blev
stressigt värre när de hade flyttat runt automaterna och jag bara
kan hämta ut mitt boarding kort i två av dem. Dit var det kö och när
jag väl kom fram fick jag ut min biljett men kunde inte checka-in
och få boarding kortet. Fick hjälp av en från SAS till slut.
Sedan genom säkerhetskontrollen och förstås var den flyttat.
Herregud det var ju bara i slutet av mars vi åkte till Aqaba och
då var den inte flyttat.
När jag väl kom igenom den, och hade halvt klädd av mig (inga pip)
så tyckte jag att jag hade kommit väl långt in på nya F-piren och jag
skulle ju till gamla hederliga reguljärpiren i terminal 5.
Väl, det var bara att snirkla sig genom en taxfreeshop och ut i en gång
och sedan vänster och till utgång 12 i reguljärpiren, trodde jag.
När jag hade rusat till slutet av piren så var det ju bara utgång 10 på
slutet.

Visst utgång  ligger ju i charterpiren. Bara att rusa dit och hinna sätta
sig och kolla att jag kunde ha gått igeom säkerhetskontrollen som
fortfarande finns utanför ingången till charterpiren!

På Gardermoen är det lite mer översiktligt och riktigt enkelt att
hämta ut boardingkortet ur automaten.


Kommentarer
anne

ler.. lite jobb ska det ju kosta för att få åka till hem landet...

2009-05-14 @ 08:42:56
URL: http://mormoranne.blogg.se/
emma

Ja visst gör den det. En riktig favorit blev den också. Bara dricka ur den sörru ;)

2009-05-14 @ 18:25:31
URL: http://litenemma.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0