Idag grät jag på jobbet.

Tårarna rann på mig och på många av mina kolleger. Vi fick äran att
lyssna på en brandman som var med om discotequebranden på
Backaplan, Hisingen 1998 då 63 ungdomar dog. Han berättade helt
fängslande om sina upplevelser som rökdykare den natten. Han kom
in i lokalen där det låg döda ungdomar överallt och han och hans
kolleger hann rädda runt 50 ungdomar. Hans beskrivning av hur han
fick ut en flicka genom ett fönster två meter upp från golvet, hur han
när han satt ner för att spara på syret,  märkte hur han kände en
tjej som var vid liv låg under alla döda, var utroligt svårt att lyssna på.
Efteråt träffade han överlevande och anhöriga som hade mist sina
barn i branden.
Han berättade en timme och trekvart i följd och man vara totalt
matt när man gick ut ur rummet..
Såna här människor måste man lyssna på ibland för att få
perspektiv på livet man lever och hur man har det med sina närmaste
Jag skulle vilja att alla fick möjlighen att lyssna på honom.

Killen heter Reine Carlson och har en hemsida som heter
www.reinecarlsson.com 
 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0