Skitt och mög (som de säger i Danmark)

Gick och la mig i vetskapen om att jag skulle upp 0530.
Skulle kolla rutinerna på OP och då gäller det att vara
där vid skiftbytet 0630.
Hade svårt att somna som vanligt och när Kasper hade svårt
att ligga still utan vandrade över hallgolvet flåsande som en
galning, blev det ännu svårare.
Trodde ett tag han skulle dö av någon av alla sina sjukdomar,
men förstod efter ett tag att han ville ut och bajsa. Så 0130
i lång T-shirt, vinterkappa, med bara ben i ett  par Crooks flipflop
vandrade jag ut på Runslingan. Jodå skiten rann och några
kissningar blev det också. In igen och ba honom GÅ OCH LÄGGA
SIG! Det blev lugnt och jag somnade några timmar för att vakna 0500
av hans trampande igen. Ingen ide att sova till 0530. Gick upp och
duschade, jodå, han hade skitit på vardagsrumsgolvet så det var
bara att ta fram moppen och torka upp eländet och sedan ut med
jycken, lite mer påklädd den här gången. Jodå, skiten rann längs
Runslingan, sedan in igen och snabbt göra frukostmacka,
lägga på lite make up och så i väg i den annars så vackra morgonen.

Rapport från Marline nu i eftermiddag var att han även levde rövare
när hon gick upp så hon fick ta ytterligare en runda (har inte frågat
hur hon var klädd).

Nu vid 1730 är han lugn och god igen. Puss Kasper.



Kommentarer
anne

åå inte roligt när hundar blir dåliga i magen... hoppas dagen gick bra för dej ändå, mulle har åkt med flickorna, själv blev jag hemma, är så förskyld än och nyser i ett.. ha en bra dag..kväll..

2009-05-06 @ 19:34:07
URL: http://mormoranne.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0