Jul med mina vuxna barn.

Dottern kom hem från Oslo söndagen före jul och har varit hemma över
en vecka. Det var mycket hon skulle hinna med på dessa dagar med mest
vänner förstås. Det viktiga var julfirandet med son och dotter. Julafton blev
som den brukar vara når vi firar, lugn och skön. God mat, lite klappar och
slappa i soffan.
Jag tyckte jag hade planerat i god tid, dock blev det ingen julgran före dagen
före julafton. Dottern och jag gick på kvällen och smakade på goda vänners
redan ugnsbakade skinka. Så först julaftons morgon satte jag in våran skinka
i ugnen och julgranen blev pyntat julaftons förmiddag. Fin men skev, som vanligt
förföljde julgransfot oturen oss. Julgransfoten fanns men en skurv hade fastnat
så granen blev sned.
Dock julafton blir en dag att minnas med glädje.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0