Frihet även i arabvärlden.

Oroligheterna i Tunisien och nu även Egypten visar vad som alltid har slagit mig.
Vart man än kommer från runt om i världen, det spelar ingen roll. Vi är alla lika
som människor. Vi vill ha frihet att leva vår liv som vi önskar. Vi vill ha rätten
att bestämma själva. Så nu hoppas jag på en fredlig lösning för dessa länder
där religionen får en sekundär plats och demokrati kan växa fram. Problemet
är att det inte kan gå fort i dessa länder. Diktaturstyret har funnits i så många
år, människorna känner inte till något annat. Det måste ta sin tid.



Kommentarer
Johanna

Måste säga att jag verkligen diggar din sida. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-13 @ 22:24:10
URL: http://djurförsäkring.net


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0