Härlig förjulsvecka

Trots vinter som blev slask och sedan snö igen och inte att förglömma
livet utan bil så blev veckan bra. Tarotkvällen som blev inställd blev tjejkväl
med grannen och Anne. Lite blandat (tapas) till mat och mycket rödvin.
Vi satt uppe till ca två på natten. Dagen efter i lördags blev det julkoncert i
Stadshuset med Anne. Barbara Hendricks med kör sjöng. Så vackert och
mycket julstämning blev det. Vädret var urruselt med blåst och snö så det
ble extra skönt att komma inomhus.
I måndags var det italiensk julbord med jobbet, mycket god mat och trevliga
kollegor. Åkte dock hem tidigt. Så i går kväll, basta vännen Anne kom
och hämtadet mig och vi for till Arninge så jag kunde julhandla det mesta.
Egentligen saknar jag bara bilen när jag skall handla.
I dag ledig från jobbet, min nya spis och fläkt kom,  det blev verkligen  bra.
Sedan blev det promenad till tåget och till verkstan för att göra upp om
bilen. Sedan fick jag gräva fram den ur snömassorna för att flytta den
utanför stänglset på verkstan så jag kan bogsera den till nästa verksta
i mellandagarna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0