Man får inte glömma sina gamla vänner.

I våras satt jag och pratade i telefonen med min kompis Pia sen ca 25 år tillbaka.
Under samtalets gång blev hon avbruten av sin dotter och jag fick fikabesök.
Vi hörs i morgon sa vi och lade på. I går ett halvår senare hördes vi!  Det är alltid så
kul att prata med henne, nostalgi, gemensamma bekanta och undran vart de har tagit
vägen, ja allt mellan himmel och jord. Och äntligen har vi tid att ses, det blir kryssning
till Åland i december. Ser så fram emot det. Ofta glömmer man bort sina gamla
vänner för att man får nya. Det får inte hända, man måste ta kontakt och träffas.
Vi hade så kul tillsammans när vi jobbade ihop på Transwede. Vi umgicks i min
härliga stora tvåa där jag och min son bodde. Vi festade ute på vischan hos Bosse
en tekniker som bodde i en villa med sin son. Ett minne kommer upp, vi är hos Bosse
denna gång på fika och de ringer från OP och vi har problem. Vad gör vi, ju susar i
var sin bil mot Arlanda för att reda ut och rodda med crew och flygplan. Så fick vi göra
ofta och vi gillade det.
Nu skall det bli mycket nostalgisnack, musik, vin och god mat på Viking. Och mycket dans.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0