Början av första oktoberveckan

Var på begravningen till min dotters spansklärare som hon hade i samband med hennes
vistelse i Lugo, Spanien. Vi var tre föräldrar där.
Det var mycket stämningsfullt, men så otroligt svårt att fatta att denna underbara
människa och lärare är borta. Efter gudstjänsten åktevi hem till den ena mamman för att
fika. Det blev en trevlig eftermiddag där vi pratade om allt möjligt. Mina barn har mestadels
haft mycket bra lärare,några fastnar i minnet som min sons klassföreståndare i mellanstadiet
och så denna kvinna som tog både elever och föräldrar med storm.
 
Under  barnens uppväxt får man även kontakt med många föräldrar till barnens
vänner. Under några år träffas man och umgås, sedan om inte vänskapen fastnar
så tar kontakten slut. Just nu blir det kontakt då och då med dotterns gymnasie-
vänners föräldrar och så är det några som har blivit goda vänner från låg och hög-
stadiet. Det upskattar jag mycket.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0