Glad påsk

Var på jobbet skärtorsdag och kom inte i väg förrän vid tretiden. Raka spåret till Arninge
och Systemet och ICA för att handla mat och vin.  Långfredag blev lång och lugn men
promenad med schäfrarna.
Påskafton hände allt, först sonen på besök och långpromenad med grannne och hundarna.
Sedan enkel lunch med sonen. Jättemysigt att sitta och prata i lugn och ro.
På kvällen hade jag bjudit in några vänner på påskmiddag och det blev väldigt lyckad med
förrätt, huvudrätt och hjortron till efterätt. Mycket vin blev det också och alla var glada. Lite
diskussioner blev det men det uppskattar jag. Att bara sitta och prata om triviala saker är
inte så intressant. .Många ämnen var på tapeten, allt från otrevliga norrmän på Vestlandet
till terapihjälp för att bli av med sin¨ångest. Det blev sent innan alla kom i väg så påskdagen
blev lugn fötutom ännu en tur med schäfrarna och grannen.
I dag, sista dagen innan jobbet kallar, ble det ännu en långpromenad och sedan en tur till
vännerna i Lindholmen för lite prat och fika. Jättetrevligt att komma dit en stund.
Det bästa med påsken? Att jag varje morgon har suttit ute på min terass och tagit en kopp
kaffe, inlindat i en fleecefilt. Varmt i solen har det varit och halva snön är borta från
terassen så nu är det lite vår på gång.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0