Helgen som var

Började med i lördags att åka till vännerna i Lindholmen för att äta
frukost tillsammans. Jättemysigt och en påminnelse om att så här skall
man göra i bland.  Jag som varje helg vaknar upp och ensam
tar min frukost,  som i dag ute på den soliga terassen, känner att det
är kul att f¨ prata med någon även på morgonen.
Min schweisiska inneboende hade för första gången en kompis från
hemlandet på besök och de hade varit och rumlat fredagnatten så de
kunde sova ut medan jag lämnade huset. Jag kände mig riktig hänsyns-
full. På kördagkväll åkte jag och hämtade mitt ex och drog till
Rosersbers slott för 50 års firande med tidigare kollega från tiden vi
jobbade på ett flygbolag i Manchester och London. En jättelyckad
fest  blev det med mycket dansande och prat med gamla kollegor.
Jag körde exet hem och vi satt och pratade ett tag i bilen. Numera
är det lätt att ha ett samtal om vad som helst.
Idag var det hundträning med grannen. Vi for iväg till Ängsholmsbadet
där det trafikerade både människor och hunda joch vi försökte lära
dem att inte skälla på andra hundar. Det behövs mycket träning men
på slutet så klarade min hund låta  bli att skälla på den sista hunden
vi såg. Jag undrar ibland vad jag har gett mig in på.
Sedan första seriematchen för IK Frej på IP och tyvärr förlust men, det
är hela säsongen kvar som de kommer igen.
Skönt att få slappa i soffan nu på kvällen medan jag lyssnar på min
inneboende och hans vänner som äter middag i mitt kök.
Tänker på att det är många olika nationaliter som har varit i mitt kök
och lagat mat, ätit eller bara umgåtts med fika. Jag gillar det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0