Innan jag.

En av de førsta dagarna for jag och brorsan upp till en hjortronmyr før att kolla på
hjortron. Vi såg att nærmaste grannarna var hemma och på vægen ner stannade vi
før att hælsa.  Våra grannar under uppvæxttiden bestod av førutom førældrarna av
fyra barn, två killar och två tjejer. Alla ældre æn mig men i ungefær i samma ålder som
brorsan.  Blev en trevlig stund att prata, nu i gott vuxen ålder. Som liten umgicks vi
inte just på grund av åldern. Dagen efter kom min kusin Inga och vi drog till næsta hus
dær det æven var sommargæster, bland annat en tjej i vår ålder som vi umgicks mycket
med nær vi var barn. Æven hennes yngre bror var dær. På vægen hem stack vi inom
ytterligare en kvinna som æven hon ær i min brors ålder, alltså ingen vi umgicks med
som barn. Dock mycket trevligt att træffas nu nær vi alla råkar var i vår barndoms bygd
som mer eller mindre ær avfolkat førutom brorsan och någon till. Alla har vi våra røtter hær,
de flesta av oss utflugna till andra stællen långt hærifrån men røtterna drar i oss på somrarna
och så trevligt att vi alla befolkar husen samtidigt. De flesta av dessa levde sin barndom hær
innan jag men vi har ændå så mycket gemensamt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0