Forever young

Alphavilles song från 80-talet är definitivt en av mina favoritlåtar. Jag älskar den och
varje gång jag hör den på radion när jag är ute och kör skrur jag upp ljudet på fullt.
Jag har ett minne som kommer till mig varje gång jag hör låten.   En kväll, det måste ha
varit i mitten av 80-talet, jag och min lille son sitter på T-banan i Oslo på väg till  min
syster. På en station kliver det på ett gäng ungdomar sjungande och de sjunger Forever
young. Det låter faktisk vackert och jag blir glad i den mörka vinterkvällen där tåget susar
iväg. De var unga tonåringar, jag var en 34 år gammal mamma och min son två år.
Idag är de 40-45, jag 64 och min son 29 år. Vi är forever young.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0