Jobbat klart snart

Några dagar kvar till semestern och det känns att jag vill bort från detta lugna stilla kontor
där alla utom några få själar är på semester. Skönt på många sätt men ändå saknar jag rushen
när alla är på plats och det händer något hela tiden.
Men allt har sin tid och nu är det sommar och då skall man få sin vilopaus under semestern.
På morgonen susar jag till jobbet i min bil och jag är nästan ensam på vägen, tänka sig i en
storstad som Stockholm. Det är skönt att komma hem på eftermiddagen, öppna dörren och
kunna ha den på vid gavel till långt utöver kvällen. Mitt orosmoln är vattnet som jag stänger av
och har avstängd det mesta av dygnet men som verkar rinna ändå. Jag vågar inte tänka på
skyhög vattenräkning framöver. Jag kollar på fotboll, en vän kom över en kväll och det blev
jordgubbar, melon och glass på terassen, det var middagen den dagen.
Pratar för första gången med dottern i London, där är det 30 grader och bor man som hon gör
vid Tower Bridge då bor man bra. I morgon blir det lunch med sonen och vi kan säkert sitta ute
och käka. Så det är sköna lugna dagar på jobbet och lugna kvällar, en riktig nerräkning inför
semestern. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0