Långhelg

Fyra dagar ledigt är så underbart. Nationaldagen blev det fika hos vännerna Anne och
Mulle, på fredag kom sonen och vi tog grannens schäfrar ut på promenad längs Vallentuna
sjön. När vi kom hem tog vi med hundarna in till mig men det blev så rörigt när vi skulle
äta lunch så vi fick gå  tillbaka med dem  till sitt hus. Hummer och räkor till lunch blev
superbra ute på terassen. Vädret var jättefint. Sedan blev det stress till Birka Princess
och en kryssning med kompisen Sanna. Det blev en härlig tur men varför måste man förbruka
så mycket pengar i taxfree?  Till baka i Stockholm tog vi tåget till Kyrkbyn och satte oss
på Lilla Hanverkarn för lite läsk och glass. Vännerna Anne och Mulle kom dit med sina
finska besökare så vi fick hälsa på dem.
Sanna åkte hem och jag hamnade i soffan. Idag har det varit lugnt mer än att jag och syrran
har haft en långprat och klarat upp våra oklarheter. Hon träffade dottern i Oslo idag och de
hade en trevlig lunch. Dottern kommer hem på midsommaraftons morgon. Vad jag ser
fram emot det.  Då skall hon var hemma i hela 17 dagar innan London väntar.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0