Sommarfredag

Sitter ute och skriver detta med lite Breezer inköpt på Ålandsbåten förra helgen.
Vilket bröllop det blev, så vackert i Vallentuna  kyrka och sedan bussen till
Ålandsbåten. God mat, jag höll mitt tal, det blev bra och jag fick  beröm efteråt.
Sedan blev det dans och glada skratt  hela natten. Vi var mestadels i Fun club
så tyvärr kom jag inte på att kolla i Puben förrän det var försent. Nattmacka som¨vanligt,
en stor räkmacka som smakade jättegott.
Somliga var uppe hela natten, jag gick och la mig vid tretiden och det var bra
dagen efter då man kunde sola och sitta på däck, äta buffé umgås rätt så pigg.
Sedan har det varit jobb hela veckan, och det  har varit trevligt som vanligt.
Dottern är hemma fast hon springer runt till kompisar förstås. Hinner prata med henne
mellan varven. Det är helt underbart att ha henne hemma. Idag ringde hon till jobbet
och  tyckte jag hade en del spritflaskor i barskåpet. Hon har aldrig frågat om det förut
men nu vid fyllda 20 år var det dags. Hon och hennes väninna skulle öva sig i att göra
drinkar då de skulle ha middag i kväll. Ja ja jag tror inte det blir något fylleslag på dessa
två tjejer. Vet dock inte vem som kommer till middagen. Jag stoler på henne.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0