Fredagkväll och Lidl

Kom iväg mycket sent från jobbet, en mycket jobbdag och en riktig trist jobbdag.
På väg till bussen med tankarna fulla av undringar varför det blir så här, varför människor
handlar som de gör. Tänker att jag nu ska komma ihåg att gå av några stationer tidigare
på tåget då jag parkerade bilen närmare stan. Tankarna om det märkliga som sker på jobbet
får mig att glömma att sätta mig i bakre vagnen istället för den främre och jag vänder om och
går in i den bakre. Tankanra snurrar och jag säger till mig själv att inte glömma att gå av på
rätt station. Det gör jag och konstaterar att bilen är frusen, turligt nog torrt på vägen så
jag kan köra på mina något slitna sommardäck. Jag har ingen mat hemma tänker jag mitt i
de andra deppiga tankarna. Jag kör vägen där Lidl ligger och går in i en lugn affär där
tankarna virvlar mellan osten jag köper, tomater, olivolja, cola zero och lax. Jag passerar
godishyllorna, kollar om det är någo intressant men klarar mig nästan. Plockar på mig
rischoklad. Jag kommer till kassan, då känner jag tårar som plötsligt pressar på, jag betalar
och går ut till bilen. Jag kör hem, koncentrerar mig på vägen, ser folk och hundar passera
på övergångsstället utan reflexer. Parkerar bilen och går in i huset. Normalt en fredagkväll
efter en veckas jobb känns det skönt att får stänga dörren om sig men i dag känns det så
trist. Vad händer, ju tråkigheter på jobbet med uppsägningar och kollegor man har jobbat
med i 10-15 år får sluta. Det blir en lång trist höst.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0