På norska ambassaden och sedan på jobbet

Nu vill jag hem snart. Känns bra att veta att bilen står i garaget på jobbet och jag slipper
ta buss och tåg. Jag upptäckte häromdagen att mitt pass var försvunnit. Jag har vändt upp
och ner på hela huset utan att hitta det och troligtvis har det åkt ut med tidningar i pappers-
insamlingen. Jag skall åka till London för att träffa min kära dotter om tre veckor så nu blev
det bråttom. Åkte till Norska Ambassaden för att fixa nytt pass och de var snälla där så det
skall nog gå snabbt. Det som är lite udda i sammanhanget är att jag troligtvis har varit
statslös ett tag, kanske flera år. De upptäckte nämlig  vid införande av ett nytt datasystem
att norrmän som flyttade från Norge i perioden 1965-1972 hade fallit ut ur systemet på
något sätt, så nu är jag snart norsk medborgare igen.
På jobbet har det varit upp och ner, har fått en hel del info som kräver en hel del av mig.
Det är jag i och för sig van vid så det skall nog gå. I morgon blir det Uppsala och kultur-
natten. Ser verkligen fram emot det.
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0