September

Vilken första vecka i september det har varit. Underbart varmt och soligt på dagarna,
fast kalla morgnar gör att man måste ha en jacka på sig som man sen får bära på
när man skall hem på eftermiddagen. Sedan dalar temperaturen hastigt innan kvällen
och påminner om att sommaren är slut och vi får bara känna lite av den på sluttampen.
I onsdags fick jag hela eftermiddagen i solen. Sonen kom hem för att hjälpa till att
måla huset och vi fick en härlig lunch ute . Det var jättevarmt och jag kunde bara
njuta. President Obama har varit i Stockholm och gjorde det lite svårare att ta
sig till jobbet.  Jag är inte längre så imponerat av varken USA eller Obama och
samtidigt som jag skriver detta så undrar jag om mitt lilla inlägg blir googleöversatt
till engelska. Om någon söker på Obama så kommer ju detta upp. Det känns läskigt  
men samtidigt skall det ju inte betyda något så länge man bor i ett demokratisk land
och få utrycka sina åsikter utan att något händer.Är jag optimist eller naiv när jag tror det.
Man undrar verkligen var världen är på väg nu när internet kan avslöja det mesta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0