April redan

Veckan som gick var fin, jobbet flöt på och ingen dramatik. Fast man undrar ju hur ledningen skall ta tag i det som ännu inte fungerar efter omorganisationen. Man väntar på att bli involverad men det verkar inte vara prioritering ett hos vissa chefer- Hur som helst så måste man ju jobba undan och det kan man ju göra ändå.
Normalt brukar vardagskvällarna att användas till TV, promenad med hundarna och gymmet. Dock blev det i tisdag  en trevlig testund hos nära vänner som bor på gångavstånd. Det är så bra att bara kunna slinka över, nu var det hur som helst länge sen jag var där men desto trevligare blev det att prata i fatt vad som har hänt de senaste månaderna. I onsdags var jag till och med dubbelbokad men det blev räkfrossa med två vänner. Mycket prat om den enas skilsmässa, våra döttrar som är i samma ålder, kommande grillkvällar. Ja det blev en mycket trevlig kväll. Dagen efter då blev det träff på stan med annan god vän, även hon med dotter i samma ålder som min. Jag har varit liten ledsen över att så sällan komma till stan och  ta spontana middagar eller bara fika eller vin. Den här kvinnan gillar att sticka till stan sådå gjorde vi det och kan jag se fram emot sommarkvällar i stan efter jobbet. Vi gick på en tapasrestaurang och god mat och en flaska rött. Sedan blev det fika på Waynes coffee.  
I morse sov jag hur länge som helst så veckans utsvävningar kostade på sömnen. Sedan blev det första fikat ute på terassen med grannen. Sedan kom sonen på lunch och vi åkte och tittade på fotbollsmatch på IP innan jag körde honom till en kompis. Nu tänkte jag slappa resten av denna lördag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0