Det händer mycket just nu

I dag blev det jazz på Täby Park hotel, Gunhild Carlings med familj spelar svängig jazz så man kan knapp sitta still. Vi var ett gäng tillsammans och det blev mycket trevlig. Jazz kan vara så olika, jag var en gång på jazzfestivalen i Kristianstad med min sons pappa,. Jag kommer inte ihåg så mycket men hade ingen riktig feeling för musiken då. Sedan var vi på jazzfestival på Skeppsholmen och då vi lyssnade på Lionel Hampton på Södara teatern så svängde det riktigt bra och ett lite intresse föddes då. Har även varit på Fashing och  Stampen. Sedan har det  blivit mer lyssnade  på pop och rock men så började kvarterskrogen här i Kyrkbyn ha en grupp som spelar svängigt. Så det  blir väl några jazzkvällar framöver.
I övrigt känner att jag måste hinna träna i veckan, ringa några samtal för att hålla kontakt med familj och vänner, ska dricka te hos vänner som bor i närheten denna veckan och har lovat en annan vän att ses på stan senare i veckan. Fast det skall nog gå bra för det är ju bara trevliga saker som skall hända. Sen är det ju förstås jobb hela veckan och det kan bli intressant hur det blir. Verkar som det blir några konflikter  på vägen men de måste lösas. Tyvärr är inte stämningen helt på topp på avdelningen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0