Jag sitter ute och bloggar.

Lördag och det börjar  dra i hop sig till match mellan Frej och Hudddinge i div. 1. I dag var det ingen sovmorgon, utan samfälligheten hade vårstädning. Strålande sol, många med den här gången och för en gång skull var det inte tusen saker som skulle göras utan det blev det vanliga, räfsa, sopa, klippa buskar och lite annat vad gäller brunnar och garagetaken. Som tur är har de mest nitiska, som vill ha omgivningen tipptopp för att höja standarden på radhusen i fall det skall säljas, lyckats sälja sina hus och flyttar till egna villor där de själva kan höja nivån på städningen. I dag tyckte jag det var extra trevligt med snack oss grannar emellan. De nyinflyttade i vår gränd var inte med  och det är synd. De verkar vilja hålla sig för sig själv och det tycker jag är svårt när  man bor så tätt inpå varandra. Just nu njuter jag  på min terass som bara behöver lite olja på golvet så blir det  bra inför sommaren.  Det frår bli några grillkvällar och förstås frukost här ute på helgerna.
Sedan behöver ett gammalt radhus piffas upp här och där. Första prioritet är att måla klart det som är för högt upp så att jag själv vill måla. Där skall jag och några av grannarna leja någon att göra jobbet. Förra sommaren fick jag hjälp av både dotter och son att måla utomhus.  Blandare till kök och gästtoalett är nästa inköp och förstås ett nytt badrumsskåp med tvättställ, mitt gamla rasade ihop häromveckan. Nya element är också ett önskemål så man får ta det lite efterhand och se hur mycket pengar jag kan avvara. Jag trivs här i mitt radhusområde och vill bo kvar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0