Varm påsk, trevliga sammankomster och så lite surt på slutet.

Jobbade hela skärtorsdagen då det var skönt att vakna upp på långfredag och kunna sova ut. På kvällen var det stor fest då väninnas dotter fyllde 30. Jag gillar min väninna och hennes vänner som har fester där alla generationer är med. Unga, äldre släktningar och vänner både till de unga och äldre. Det blev även 20 års kalas hos samma familj påskdagen och där var det färre gäster men alla, unga som äldre samlades runt samma bord. Påskafton skulle bli bara grillning hos grannen men vi fick med oss ytterligare två damer. Det blev en lyckad kväll på uteterassen och värmen höll i sig ett bra tag. Det blev mycket  vin och grannen och jag vinglade runt med var sin schäfer innan det var sängdags. Ena damen var min goda väninna med sin osvenska famil som kan samla generatoner. Den andra damen är väninna till min väninna och är med oftast när det är sammankomaster av olika slag. Jag kan tycka att det blir för mycket i bland för det är en dam inte helt i min smak men snäll som jag är bjöd jag in henne och det blev som sagt trevligt.
Denna dam var även med på 20 års kalaset och även där blev det trevligt, helt till jag skojade till på Facebook om en bild på henne som min väninna hade lagt ut. Det var ett oskyldigt skämt som inte togs väl emot, det blev ett krig som min väninna sa och jag gick till sängs och undrade vad som hände. Jag borde ha kommit i håg att denna dam inte har mycket till humor tyvärr. En person som kanske tar sig själv lite för högtidigt som gärna skojar om  andra men inte kan ta emot ett skämt om sig själv. Som tur är har jag många vänner runt mig som verkligen kan skoja och skämta för vad vore livet utan ett härligt skratt antingen åt sig själv eller åt någon annan, ett oskyldigt förstås men kanske även med lite septs.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0