Det blev jul igen

Redan söndag och dags för jobb i morgon. Fem dagar ledigt har snurrat på ordentligt fast lugna stunder emellan. Julafton börjde lugnt här hemma och jag hann både handla och göra en Jansson innan jag åkte över till exets hem där dotter och exets sambo väntade. Det blev en trevlig stillsam kväll, där vi pratade lite om dotterns bror och mindes honnom. Jag får ett intryck av att man inte skall prata så mycket, jag förstår om det är smärtsamt men det är så man minns en person med att prata om personen, att nämna hans namn.  Jag ser att min dotter vill behålla sina tankar för sig själv och jag hoppas hon vill öppna sig mer och prata om sin fina goa bror. Hon och jag åkte på midnattsmässa tillsammans med vänner och det blev en fin stund.
Juldagen blev det mitt firande med min två barn, sonen kom över rätt så tidigt och vi fick som vanligt en underbar fin dag med god mat, julklappsutdelning och lite TV tittande. Förra julen var vi i London och i år hemma som vanligt.
Annandagen kom goda vänner över på julfrukost. Vi försöker hålla denna tradition vid liv varje år. Det blir inte alltid på samma dag, men någon dag runt julen brukar det bli. en jättefin tradition som vi har hållti på i ca 10 år.
En annan tradition blev det lördag kväll. Tacoskväll med goda vänner. Vi började med  den traditionen för många år sen när våra fotbollsflickor gick i högstadiet men har tappat bort den de sista åren då min dotter har varit utomlands mest hela tiden efter studenten. Normalt brukade vi ha denna tacokväll på hösten men nu blev det på julen då dottern ju är hemma en längre period.
Det blev snö och kallt denna jul, dt är vackert men jag vill ha plussgrader och barmark så det hoppas jag kommer nu i veckan. Jag kommer minnas denna jul som mycket fin och jag ser framemot det nya året, trots att jag vet att nu snurrar tiden vidare snabbt, snabbt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0