Fredag eftermiddag.

Slutet på veckan och jag skall hem till lugnet och det känns bra. I går blev det teater, jag hade bjudit med mina barn på engelska Christmas Carol. Det uppskattade de båda två och det gjorde mig glad. Vi käkade på en italiensk restaurang innan. Det är härligt att ha dottern hemma, hon har jobbat några gånger men tar det lugnt annars, träffar några av kompisarna som fortfarande bor i stan, vi tränar hon och jag och det är så skönt att komma hem och veta att hon är där.
Idag åker hon med sin pappa till Hälsingland för att ta ett sista farväl av sin bror. Släkten är där med henne och jag vet hon blir väl omhändertagen för det blir en trist stund. Sedan får hon åka snowboard och njuta av lite vinter men det blir inte det samma för planerna var att hennes bror skulle vara med i backarna och julen skulle firas där. Så tragiskt, så förfärderlig tråkigt att en så ung människa skulle gå bort. Jag själv lever i en förnekelse fortfarande, jag kan inte förstå att han är borta.
Julen är här nästa vecka och jag skall jobba dagarna innan. Det brukar vara lugnt. Julafton blir hemma hos exet och hans sambo tillsammans med dottern förstås. Sonen jobbar till sena kvällen och juldagen blir vårt julfirande. Sedan skall vi väl planera med vänner under mellandagarna. Det blir långledigt och det ser jag fram emot.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0