Hemma idag

Igår på väg hem eller lite innan blev jag frusen och matt och mådde inte bra. Det blev sängen och soffan idag istället. Har inte mått speciellt bra på hela dagen och har inte någon ork att göra något. Vill ju putsa lite mer i huset innan dottern kommer men får se om jag orkar i morgon. Sonen kommer över i morgon och vi äter middag tillsammans innan vi plockar upp dotterns väninna och åker ut till Arlanda. Det blir först sen på kvällen hon landar. Jag pratade med henne på mobilen idag och hon tycker det blir lite jobbigt att komma hem, det blir så verkligt då hennes bror vid det här laget skulle ha varit hemma från Asien. Vi får stötta henne så gott det går, Hon ska vara hemma till slutet av januari så för mig känns det bra.
I onsdag var jag i begravning till en kär mor till min väninna. Denna fina person tog hann om min dotter  och sin dotterdotter när de var små och jag jobbade så mycket. Hon var en glad person, älskade att spå i kort och gillade fester. Hon var över 80 år och somnade in i sömnen. Jag hade fixat  en bukett vackra blommor från min dotter till henne. Jag är glad jag var hemma hos henne i somras på fika och det slutade med att kortleken kom fram. En mycket underbar människa.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0