London jul

Efter att ha kört Loke, sonens katt till en kompis så drog vi hem och plockade upp min väska och
sedan bar det av till Arlanda. Det blev en blåsig resa med Norwegian, mycket skakande innan vi
landade i ett mycket blåsigt och regningt London. Vi fick ta en dyr taxiresa då tågen inte gick. Träd
hade blåst ner över spåren.
Så kom vi då till Tower Hill och fick krama om dottern, det var sent innan vi kom dit så det blev att
handla lite mat i en öppen mataffär och sedan käkade vi på mitt rum.
Det blev precis som jag hade tänkt mig, min jul men mina vuxna barn. Jag hade ju oroat mig lite
innan eftersom jag hade längtat så till detta och tänkte att något kommer gå snett.
Vi hann med det vi ville göra, julafton med besök i Arsenals souvenirbutik, middag på  libanesisk
krog, juldagen då det mesta i London var stängt, tog vi långa promenaden till city, tog en paus i
en pub i Chinatown, middag på indisk restaurang. Annandagen shopping i city och sedan match
West Ham - Arsenal som var min juklapp till barnen och middag sen.
Det mysigaste av allt var vårt avslut alla kvällar då vi satt i baren på hotellet och drack, vin, öl, whisky
och spelade ett spel vi hade fått ipresent, jag vi bara myste tillsammans.  
Denna annorlunda jul kommer jag ha med mig som ett fantastisk fint minne. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0