Semesterdag

Tog en semesterdag idag, härligt så där  mitt i veckan och med det supervarma vädret. Dagen börjde med frukost ute hos grannen och vad gjorde vi sen? Vi for i väg med våra gamla TV och annan elektronik till Hagbytippen och slängde iväg det vi har försökt med i några månader nu. Skönt att bli av med skärpet men svetten rann när vi var klara.
Sedan var det bara att njuta ute på terassen, jag satt några timmar. Det är detta jag har väntat på hela våren att få timmar ute i värmen. Jag sov en stund och vaknade av att grannarna på ena sidan kom hem och öppnade sin terassdörr. Så är det när man  bor i radhus. Dottern kom förbi en kort stund innan hon cyklade till tjejträff i Kyrkbyn . Hon och några till firande 10 års jubileum då de började i samma klass på Skolhagenskolan Några av dem träffades redan i sex/sjuårs ålern när de  började spela fotboll tillsammans i IK Frej. De träffas inte ofta numera, ala har sitt med jobb och studier och då min dotter som pluggar utomlands. Men somrarna finns och då kan de ses igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0