Ute på terassen igen

Efter en vecka med kallt och regn så skiner solen igen och dörren till terassen är öppen igen och laptopen och jag sitter ute. Det har hänt en del som vanligt, och mycket av praktisk karaktär. Har köpt in tvättställ och skåp till badrummet och en av mina goda vänner som älskar att fixa i hop IKEA möbler kom över och satte i hop skåpet. Jag bjöd på laxmiddag som blev mycket lyckat. Nu gäller det bara att få  min montör att komma över och  fixa ihop allt i badrummet. IKEA är farligt, grannen och jag for omkring och det shoppades  kanske lite mer än det var tänkt. Sedan har vi farit runt och köpt blommor så min uteplats på framsidan börjar se fin ut, fast en del återstår.

Jag älskar mitt radhus och vill göra så mycket förbättringar och renoveringar men det kostar en del. Jag får lite ångest att jag går ipension om två år och då blir det andra inkomster än vad jag har nu. Min nya bil krävde pengar så det finns utgifter att betala. I bland undrar jag vad jag kan dra ner på av de utgifter jag har i dag och jag kan inte komma på mer än månadskortet på buss och tåg.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0