Så är det höst och man knatar på.

Det är mest jobb i mitt huvud just nu. I denna branschen händer det oförutsedda saker så ibland blir det jobb även helger vilket hände i söndags. Jag har hunnit träna engång ändå och skall försöka få med grannen även i kväll.
Der blir ändå lite planerande med en spaweekend i slutet av månaden och utgång med jobbet om några veckor.
Man måste ju hitta på något när mörkret faller. I en orolig värld, där man häpnar och chockas över olika grader av hemskheter så känner man sig än så länge trygg i detta norra hörn av världen.  Vi lever i en värld av trygghet och borde då kanske välkomna de som inte har det bra utan är på flykt från hemskheterna.
Det är val nästa vecka, jag röstar ju bara kommunalt och i min kommun är det mesta ok. Fast jag gillar inte att de flesta skolorna blir friskolor. Mina barn gick i kommunala skolor fram till årskurs 9 och det var bra skolor med ordning och reda. Jag är glad de är utflugna från skolan och slipper vara med i den cirkus som råder runt om. Fast i min kommun verkar skolorna fungera. Jag längtar efter mina barn mellan varven, tänker tillbaka när vi var en familj i vårt mysiga radhus. Nu går jag själv i de stora rummen och är glad jag har en inneboende. Jag är tacksam för att jag har fin kontakt med båda två och kan kontakta dem när jag vill. Min son träffar jag ändå eftersom han bor här men lilla vuxna dottern bor så långt härifrån. Fick ett SMS att hon hade röstat. Så nu är även hon vuxen på riktigt.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0