Cyklade förbi grannkillen.

Ja han var grannkillen på 90 talet när vi bodde på annat håll i Kyrkbyn. När vi flyttade in där och sonen började i skolan och blev kompis med honom direkt. De gick ut och in i varandras hem men en period fick de för sig att göra flygplansmodeller. Vi hade ett litet kök på andra våningen och där satt de på kvällar och helger och gjorde  modeller. Hur många modeller jag köpte kommer jag inte i håg men många blev det. Många modeller har försvunnit under åren och även fått lite skavanker.Mitt gamla matbord som jag hade med mig när jag flyttade från Skåne blev full av målarfläckar efter målningen av modellerna. De var noggranna och jag hittade några fina modeller i förrådet och har några till så nu får jag göra en liten utställning i bokhyllan. Idag är de vuxna och  har väl inte lika mycket kontakt, de har gått olika vägar i livet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0