Julen har passerat

Dagen före julafton jobbade jag men sen blev det skinka i ugnen och rulla köttbullar. Kände mig lite ensam eftersom jag ofta har barnen med mig. Dottern firade jul och jobbade på sin praktikplats i Spanien så det blev inte som vanligt. Under sina tre års pluggande och praktiserande har hon alltid varit hemma över julen utom 2013 då sonen och jag åkte till London och firade med henne. Även sonen jobbade mycket denna jul både julafton och juldagen. Jag började julaftons morgon med att gå till goda vänner som bor i närheten. Där blev det julfrukost och en mycket trevlig stund. På julkvällen hämtade jag upp sonen så åkte vi in till stan och hade julmiddag på restaurant. Det blev en mycket lyckad kväll. Juldagen sov jag mig genom.  Jag har varit förkyld och det kuliminerade väl då. I går var jag dock piggare så då blev et middag med goda vänner på kvarterskrogen. Så trevligt det blev, de är goda vänner sen länge och som ensamboende vet jag att de är där när jag behöver sällskap. Idag ska snön komma så då kanske det blir vinter till slut.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0