God fortsättning.

Julen kom och gick och med den snön. Jodå det var faktisk mysigt med vitt ett tag men skönt nu när den är borta. Idag sken solen och jag tog en promenad till affären mitt i min tvätt av hallväggar. Nu ska dottern måla hallen och då måste morsan förbereda. Så det känns som normala tider, jobb i morgon, men - ledigt på tisdag trettondagen.
Så kort vecka nästa vecka och sen ska det rulla på.
Nyårsafton blev inte så välplanerad. Jag och min Uppsala kompis skulle fira men vi kom aldrig till skott, varken hon eller jag och sen blev det som vanlligt, ingen ville åka till varandra. Jag våldgästade grannen som hade sin mamma där och det blev jättetrevligt.  Faktisk, jag gjorde förrätten och grannen hade fixat plankstek. Med gott vin blev det en super nyårssup'e.
I går skulle mitt  bonusbarn fyllt 29 år. Det gjorde väldigt ont att tänka på och jag tror först igår jag fattade att han är borta och vi kommer aldrig mer få träffa honom. Det blev lite kulmen på min sorg över honom. II går kom en god väninna över och det blev en fin kväll där jag fick prata av mig. Det känns bra att någon lyssnar. Men nu ska man blicka framåt sägs det och det gör man ju men det kommer alltid att finnas något som värker inuti en.
Min dotter har tagit med mig till gymmet flera gånger i veckan och det känns så skönt att få anstränga sig.
Det är en sånn glädje att ha henne hemma några veckor till.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0