Almedalen kontra Kyrkbyn

Man blir matt av att tänka på politikerveckan i Almedalen så då tänker jag inte så mycket på det. Politikere, vem tror de att de är? De är vanliga människor, inte mer intelligenta, inte mer kloka och har definitivt inte mer sunt förnuft än vi andra. Det är ett käbbel partierna emellan istället för att mötas och kompromissa. Det är bara att tänka på ute i arbetslivet. Visst har man olika åsikter men i slutändan måste man komma överens för att få företaget att gå vidare och att säkra så många jobb som möjligt. Hela landet är ett stort företag och trots olikheter mellan partierna så måste någon styra men även kunna lyssna på motparten och kompromissa ibland. Jag koncentrerar mig om mitt och längtar att komma hem efter jobbet nu på sommaren. Umgås med vänner, fä träffa sonen på lunch som jag gjorde i går och bara trivas. Det är mycket som händer runt om i världen och jag är definitivt inte omedveten om det utan håller mig orienterad och har rätt så klara åsikter om det mesta. Jag är orolig över IS framfart och hur det mer och mer kan påverka även oss i Europa. Jag lider med båtflyktningarna och är glad över att svenska och norska båtar finns till hjälp i Medlehavet. Sedan är det bara att komma överens att dela på flyktningkvoten mellan länderna. Italien och delvis Grekland som redan har problem, får ta det mesta just nu. Då är vi där igen med hur ansvariga inom EU handskas med problemet. Har man tagit på sig dessa toppjobb så får man faktisk ta tag i stora problem som uppstår och försöka lösa det och då måste man kompromissa mellan länderna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0