Portugal

Där var jag på möte studiebesök på ett flygbolag som hette Air Luxor men det finns inte längre. Jag och en kollega åkte dit och mötet var kort men trevligt att träffa kollegor från andra länder och flygbolag. Det har blivit några sådana genom åren. Cuba, Spanien, Belgien, Holland, England., Irland, Norge, det ger mycket erfarenhet och många fina kontakter. I Lissabon dit vi åkte kommer jag bara i håg förutom mötet att kollegan och jag satt ute på ett torg och åt en god fiskmiddag. Vi fick även en rundtur med en av piloterna från bolaget. En mycket trevlig person som vi senare träffade på i ett annat portugisiskt bolag vi samarbetade med. Nu ska jag dit igen, i augusti med en kompis och då blir det en veckas semester i lånad hus av en portugisisk flygvärdinna som jag lärde känna i London när vi jobbade där. Så visst känner jag en del flygfolk runt om i världen och det finns en belgisk kapten som länge skickade julkort till mig från Abu Dhabi. Världen är liten och speciellt flygvärlden.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0