Snart semester

Jag har jobbat hela juli och det är något jag gör varje sommar. Jag tar bilen till jobbet, inga köer, ingen trängselskatt, utan lugnt och fint glider jag in till Norrtull. Så kommer jag även hem lite snabbare än när nu SL har dragit in på turtätheten och Roslagsbanan inte går helt till Östra. På jobbet har vi det lugnt, de flesta är på semester men eftersom jag nu går på semester från fredag får jag dra upp farten lite så jag inte har för mycket sen när jag är tillbaka om två veckor. Dottern kommer hem på måndag och det ska bli så trevligt. Jag vet att det inte blir att umgås med henne hela tiden, hon har sina vänner hon vill träffa, men lite tid blir det ändå. Bara att hon är i huset i två och en halv vecka blir härligt. Jag hoppas på bra väder med mycket utomhusvistelse och träning och cykling. Några grillkväller ska det också bli. Mitt kära Tana åker jag inte till denna sommar. Hade så gärna gjort det men nästa sommar blir det en längre vistelse. Många av mina vänner har blivit sugna på att åka upp där så det hade blivit bra om det blev slå. Jag måste ha marknadsfört min hembygd rätt så bra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0