Helg igen och nu sommar

I går gick jag en timme tidigare från jobbet, cyklade hem från stationen i härlig värme. Jag satt ute på terassen och nöjt av värmen ett bra tag. Grannen kom över och vi tog några glas vin. Sov gott hela natten och idag var det jättevarmt.Det blev shopiping av blommar, parasoll, krukor och lite till som hör utelivet till. Planterade blommor när vi kom hem och satt en stund på terassen. Sedan började jag klippa gräs på allmänningen och svetten rann. Fick lämna över en del till i morgon då grillmiddagen var klar hos grannen. Varm och svettig satte jag mig på uteplatsen och fick en gin och tonic! Helt underbart. Kändes verkligen som sommaren var här äntligen. Sedan blev det grillad entrecote med grillade grönsaker och sallad och vin förstås. Fin kväll blev det men så blev det kyligare och blåsigare och dags att ge sig till min egen lilla lya.fin Och i morgon då, ja då lovas det regn så here we go again.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0