Megaförkyld

Värsta förkylningen med täppt nesa, feber, nysningar och hosta kom på fredagseftermiddagen och helgen tillbringades i soffan i stort sätt hela tiden. Var tvungen att åka till jobbet i morse men drog hem tidigt på eftermiddagen. Blev glad när goda vännen Anne kom förbi i kväll. Skönt med lite prat över en kopp kaffe.
Hade tänkt att åka till syrran på skidsemester i norska fjällen över påsk men avblåser det då jag vet att denna förkylning kommer att hålla i sig veckan ut. Får träffa trevliga släkten på Nötteröy i maj i stället. Hoppas på hyfsat väder i påsk så man kanske kan jobba lite utomhus eller  bara ta en långpromenad. Tror jag får vänta med gymmet till nästa vecka. Tänker tillbaka till Mexico och saknar våra varma kvällar då vi träffades i Playa del Carmen för drinkar och goda middagar. Mycket bra samtal runt bordet och lyckan att se att dottern och hennes pojkvän har det bra och verkar trivas. De jobbar mycket, endast en ledig dag i veckan men de är unga och under utbildning så de fixar det. Hoppas hon får lite semester i sommar så jag får ha henne hemma några veckor.

Statyerna på hotellområdet

Chichen Itza

Mexico

Så kom jag iväg till Mexico i hela två veckor. Sonen hade redan bestämt sig för att åka och så hängde jag med, jag ville ju träffa dottern när hon nu är så långt borta. Även hennes pappa hängde med i sista stund så det blev en liten gäng som varje kväll gjorde barbesök och sen goda middagar på olika restauranger. Det var den enda möjligheten att umgås med dottern på kvällarna.  Vi bodde på all inclusive hotell men det blev endast frukost och lunch vi hade på hotellet och så förstås exotiska drinkar vid poolen. Vädret var varmt hela tiden, lite väl  mycket i min smak så på dagarna blev det att simma och vada runt i poolen och så förstås några dopp i havet. Duktig var jag även att gå till gymmet varje dag. En dag blev det utflykt till mayaindianernas bygge i Chichen Itza, mycket intressant tur blev det.
Det är en lång flygresa och sittkomforten i turistklass är rätt så bedrövlig men det kompenserades lite av att crew serverade gott vin och någon likör till kaffet.

Mexico bilder en skön semester

Lata 90 talister - ICKE

Förra veckan var jag med och intervjuade två killar som sökte till vår avdelning som sommarvikarier. De var 21 roch 23 år gamla och vilket fantastisk intryck de gav. De hade båda gått sin första utbildning till pilot och  höll på med idrott och hade andra tillfälliga jobb. De hade planer för framtiden och de var så positiva och fokuserade. De påminde mig om min dotter som även hon tidigt har planlagt sin utbildning och har hela tiden jobbat vid sidan om.
Även i min omgivning känner jag många 90 talister som pluggar och jobbar. Ibland generaliserar man och drar alla över en kam.

En dryg vecka har passerat

Förra veckan var snabba veckan, kommer knappt ihåg vad jag har gjort sedan förra helgen. Vi har tränat och sen har jag förstås jobbat. Det var sportlovsvecka och många borta och jag själv fick jobba för flera. Jag har väl alltid jobbat på sportlovsveckorna, när dottern hade sportlov var hon alltid hos sin pappa och kunde vara i fjällen där också hennes andra bror var med. Det är jag så glad för i dag att de fick dessa veckor tillsammans, De åkte snowboard båda två. Min son slutade tyvärr vara intresserad av vintersport så han var någon gång hos sin pappa, tror jag för jag kommer inte ihåg det. Annars var han hemma och med kompisar. Nu längtar jag till våren, i helgen tyckte jag det var bättre väder men det blåste kallt. I söndags gick jag bort till goda vänner som bor på gångavstånd. Det var meningen att det skulle bli en kopp te över köksbordet med många samtal men det blev även middag. En mycket trevlig kväll så där innan en ny vecka. Idag var det full rulle på jobbet och jag kom sent hem så nu blir det vila och i morgon träning.