Firar med bästa vännerna

Så blev det 23 maj och födelsedagsfirande. Närmaste vännerna kom över på kvällen och det blev precis så trevligt som jag hade tänkt mig. Goda vännen Anne gjorde godaste smörgåstårtan med god hjälp av sin dotter. Själv handlade jag in tårtor till kaffet och hann med att kolla på fotbollsmatch med lokala laget Frej och gamla goda Gais från Göteborg. Det blev en solig och relativt varm dag så champagnen togs ute på nya terassen. Jag har mina vänner runt omkring mig, dels för att de bor nära och vi kan ses då och då men annars funderar jag inte så mycket t vad vänskap betyder. Ja man ska förstås gilla varandra och ställa upp. I vårt stressiga samhälle hinner man i bland bara med sig själv och sitt men alla vi har ju stora och vuxna barn så det behöver man inte tänka på längre. Alla jobbar vi så det är nog det som tar mesta tiden, men när vi träffas då blir det trevligt. Dock har två av mina vänner, båda tjejer, drabbats av stroke denna vinter och vår. Lyckligtvis inte värsta sorten med förlamning och förlorad tal. De har blivit bättre och en har börjat jobba deltid och den andra fortfarande sjukskriven. Tankarna om livet och att leva här och nu påminner sig förstås. Jag pratade med min bror i morse och vi kom in på det med ålder. De gäller att hålla huvet och kroppen igång och ändå så vet vi inte vad som väntar framöver. Jag tänker på mina två barn, det bästa jag har, jag vill vara med dem ett bra tag till. De är utflugna och så ska det vara men våra möten är så otrolig viktiga för mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0