I samma klass

Veckan innan jag kom norrut till min brors hus hade flera avgångsklasser ett 50års jubileum som jag tyvärr inte kunde vara med på. Jag hade haft kontakt med en kille som gick i min klass oh som jag mer eller mindre hade glömt. Vi blev vänner på FB i samma veva och jag konstaterade att han hade åldrats bra fast utseendet hade ändrats såklart. Väl häruppe träffades vi på en marknad och hann byta några ord. Jag hade dock bllivit mer intresserad av att träffa honom, alltså det var femtio år sen senast och jag var nyfiken på åren emellan. Det visade sig att även han ville träffa mig så han kom hem till mig en kväll som blev mycket intressant. Inte bare att vi pratade om våra olika liv dessa femtio år men han kunde få mig tillbaka till skolåren och mina minnen kom tillbaka. Eftersom han fortsatte och bo här uppe så kunde han ge mig svar på många frågor. Det var liksom förste gång på alla år jag varit här att jag har fått mera inblick i min hemkommuns och läns utveckling. Det känns speciellt och återknyta kontakt med en gammal klasskompis som jag nästan glömt men när minnena återkom så kom jag väl ihåg en snygg men blyg kille som började i min klass när vi gick i sexan. Nu femtio år senare vill jag fortsätta kontakten, jag tror jag har fått en vän.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0