Så blev det jul igen

Juldagen i dag och jag sitter och slappar i soffan ensam. Det blev en lugn fin jul med mina två barn. Jag hann med gymmet innan jag hämtade dottern hos hennes pappa och på eftermiddagen hämtade jag sonen och hans katt i Solna. Så redan den kvällen blev det mysigt med skinka i ugnen och dopp i grytan, glögg och annat gott. Julafton blev det sen frukost, sedan några vänner över på tefika, sen skulle de sista klapparna slås in och så öppnade vi en flaska bubbel och började julfirandet. Som vanligt blev det julbuffe och trevligt samtal kring bordet. Jag fick möjlighet att berätta lite om min mors släkt som min svåger hade forskat fram. Det blev klapputdelning, fina klappar till oss tre Som traditioner säger fick vi ett spel av Marlines far så det blev spel i flera omgångar utöver kvällen. Vid midnatt åkte dottern och jag med goda vänner på midnattsmässa. Det blev en lugn och fin tillställning. I morse blev det julfrukost hos samma vänner. Son med katt är hemkörd och dottern har utekväll med goda vänner. Jag sitter i soffan riktigt nöjd med julfirandet med måste planera för morgondagen. Då har vi Tacoparty för många vänner här hemma och det ser jag fram emot.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0