Furuhöjden

Snart slut på mina fantastisk fina rehabdagar på Furuhöjden i Täby. Två dagar i veckan, fyra timmar per dag med träning. Mina händer får gympa på morgonen och har gjort dem starkare. Nervsmärtorna är hemska mellan varven men gympan hjälper för stunden. Sedan sittgympa, jag anade inte att man kan göra så mycket på en sittgympa men hela kroppen får genomgå. Jag brukar vara rätt så trött efter halvtimmen som det tar. Vi har musik till gympan. Efteråt tränar vi mycket balans, man går och joggar och balancerar. Sedan lunch, vi dagpatienter äter tillsammans, vi blir serverade vid bordet av en värdinna och lunchen är jättegod. Sedan en halvtimmes vila i gympasalen och sen avslut med gympa, cirkelträning och  lite annat. Personalen är helt underbar och sjukgymnasterna duktiga. Jag har träffat så många trevliga dagpatienter, underbra damer på runt 80-90 år. Det är ulika sjukdomar som ska tränas, Jag är så tacksam att jag tränar för att bli bättre. Många är där då de har Parkinson och då tränar de för att hålla sjukdomen borta ett tag. Jag är rätt så trött när jag åker därifrån men så nöjd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0