180 mil norrut

Sen snart två veckor tillbaka är jag på plats i Harrelv hos brorsan. Har redan hunnit med mycket och turistat i Vardö, Norges östligaste stad som ligger på en ö rakt ut mot Barents hav. Normalt är det svinkallt där även om sommaren men denna gång var det strålande sol och gott över 20 grader. Jag har varit på ett litet ställe som heter Lavonjarg och dit kommer man endast med båt. Det var en samling just då och jag träffade många personer jag inte har sett sen skoltiden. Sen har jag och två kusiner haft en roadtrip till Mageröy där Nordkapp ligger. Vi ses ungefär vartannat år så det var mycket att prata om och minnes tillbaka då vi var barn och ungdom. Jag är så glad vi kan ha kul i hop fast vi bor på olika håll och har utvecklats på olika håll..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0