Halvåtta hos mig

Fast det blir kl sju, tjejerna ska ju jobba i morgon. Vi är fem st tjejkompisar som i augusti bestämde att vi skulle göra som TV programmet ,Halvåtta hos mig, Var och en av oss fixar förrätt, huvudrätt och efterrätt. I kväll är det min tur. Som tur är bor vi på gångavstånd så det blir vin till maten. Jag har hållit på nästan hela dagen. Tur man är pensionär så man hinner. De andra som fortfarande jobbar får det ju lite stressigt. Hos mig blir menyn gratinerade musslor, het räkgryta med ris och en efterrättsbomb bestående av apelsin, hjortron, grädde och smulade skorpor. Jag lägger upp bilder på bloggen sen. Ska bli så trevligt att träffas allihop, vi hade en fin kväll för tre veckor sen hos den som blev lottad först. Vi är inte klara förrän i januari. Vi kommer inte satt sätta bertyg på maten som de gör i TV programmet utan vi träffas och njuter av god mat en vardagkväll.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0