Vänskap i det förflutna, vänta aldrig!

Det sägs att goda vänner har man alltid fast det kan dröja mellan gångarna man ses. Ja det kan gå år emellan, många år. Det kan skilja många mil, det kan skilja länder och så kan det bara vara tiden som gick och att man skjuter kontakten på framtiden. Det har hänt mig förr när min svärmor dog. Min bil hade blivit bestulen, jag hade en skraltig Volvo som ersättare och jag vågade aldrig köra den långa sträckor. Så dog hon hastigt och jag träffade henne inte under en längre tid innan hon dog. . Så nu,en dag där jag har återknutit kontakten med en annan väninna så får jag besked att en annan väninna har avlidit i en allergichock efter ett getingbett! Vilken chock och ofattbart. Vi umgicks mycket på 80 och 90 talet då även hon och hennes familj bodde i Täby. Sedan flyttade hon och det blev telefonkontakt. Jag ser nu på mitt liv med mycket jobb och ensam långa tider med barnen. Det har mest blivit umgänge med vänner i närheten. Jag hade aldrig tid men så ska man inte tänka. När jag gick i pension i våras så planerade jag att äntligen ta mig ut till Ekerö och träffa henne så snart jag hade kommit hem från min semester i Norge. Så hann jag inte, jag hann inte.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0